Dienstag, 7. Dezember 2010

DUKKEFREMSTILLING

Det tog godt nok lang tid inden jeg kom igang, jeg vidste absolut ikke hvad for en dukke det skulle blive. Skulle det være et dyr og hvis ja, hvad for et dyr? Skulle det være et menneske og skulle det så være en mand, en kvinde eller et barn? Jeg kunne ikke beslutte mig.

Fakt var, at der skukke anvendes forskellige teknikker. Det er ikke noget jeg var særlig vandt til at gøre, så jeg skulle bare komme igang, for at kunne blive færdig til tiden.
Jeg spurte min mor, om hun kunne vise mig hvordan man hækler, da jeg pt kun kunne hækle "luftmasker". Efter en introduktion hvordan man gør, gik jeg igang. Det gik hurtigere end forventet og det var også lidt hyggeligt at sidde og hækle, men det bliver ikke til mit nyt hobby.
Selv om jeg ikke vidste, hvordan dukken skulle se ud, vidste jeg efter kort tid, at mit hæklearbejde skulle ende med at være en hue.


Jeg hæklede en gul hue som skulle være udgangspunkt for dukkehovedets størrelse.




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen