Dienstag, 1. März 2011

MØNSTER OG LUKKETEKNIK

Det næste jeg skal igang med, er at lave et mønster, men hvordan er det nu man gør? Som det første gik jeg til en håndarbejds-butik, her fandt jeg noget skræderkridt og papir til at overføre mit mønster på materialet. Har man allerede et mønster, er det lettest at bruge papiret, det lægges på bordet, stoffet ovenpå og derpå mønstret. Dermed bliver man fri for at klippe i papiret, når der er flere mønster på (tit i blade).

Hjemme igen, fandt jeg en nederdel som skulle skulle være mit mønster. Jeg lagde det på et stykke papir eller bedre sagt et stykke karton og tegnede rundt omkring. Forhåbenlig har skabelonen nu den rigtige størrelse så den også kan bruges til at fremstille den endelige nederdel.



Jeg har nu også besluttet mig for at nederdelen skal kunne lukkes med et lynlås. Da jeg aldrig før har prøvet at sye et lynlås, lykkes nok ikke ved første forsøg. Jeg har alligevel valgt at prøve mig frem med lynlåset, da det er en tit anvendt lukketeknik som jeg gerne vil behærske, for at kunne reparere gammelt tøj og for at fremstille andre ting.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen