Dienstag, 20. Oktober 2009

LAND ART


”Find et stykke natur – og gør noget ”kulturligt” ved det.”

Jeg synes det svært at komme igang med opgaven, da jeg ikke kunne komme på nogle gode ideer der ikke fandes i forvejen. Men efter at det stormede meget en weekend, kunne man få øje på mange kastanier der var faldet ned.

Så var det klart for mig, min opgave skulle have noget at gøre med kastanier. Først ville jeg sætte dem på en snor, sætte kastanier på bark og lade dem sejle på vandet, så ville jeg bare lægge den på nogle grene og i sidste ende besluttede jeg mig for at lave en smiley af kastanier.

Smiley-ansigtet skulle ligge der hvor man ikke forventede at finde kastanier. Der er en eng uden træer, med et lille vandhul og et udsigtstårn ved siden af.

For at kunne komme igang samlede jeg først flere poser kastanier. Da jeg havde nok kastanier overvejede jeg hvornår jeg ville lave ansigtet. Da jeg blev spurgt om jeg kunne hjælpe med at holde en børnefødselsdag, var datoet fastsat. De skulle igang med en sporleg hvor et af punkterne blev til at lægge et smiley-ansigt af kastanier.

Jeg kørte mine poser fyldt med kastanier ud til engen og efter et stykke tid kom også børnene derud. De fik så opgaven at lægge en smiley. Efter små vanskeligheder kom de igang med at lægge kastanierne i en kreds hvorved øjnene og munden blev ladt udeladt. Efter at ansigtet var færdig, gik vi sammen op på udsigtstårnen og kiggede på vores kunstværk.
Jeg synes det var en god opgave, der gav mulighed for at tilbringe tiden kreativ ude i naturen.



Kastanierne bliver lagt på græsset og børnene former en kreds.


Her ses den færdige smiley


På dette billede står jeg sammen med børnene på udsigtstårnet, 24meter høj. Selv herfra er smileyen tydeligt at se.



Sådan så kunstværket ud efter en uge. Det ser ud som om der har været nogen der ville være kreativ, ansigtet er ikke så tydelig at se mere, men det ser ud til at smileyen skulle tilføjes et øre.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen